محل تبلیغات شما

آیین دوستیابی  كتابی نوشته شده به قلم دیل کارنگی است

آیین دوستیابی نخستین بار در سال ۱۹۳۷ نوشته و چاپ شد.

فصل اول

فنون اساسی سلوکو رفتار با دیگران

اگر مایل به داشتنعسل هستید،به کندو لگد نزنید!

انتقاد و خرده‌گیریممنوع:

انتقاد اخگر خطرناکیاست که ممکن است در مخزن غرور افراد انفجار ایجاد کند

انتقاد افرادرا در حالت دفاعی فرومی‌برد و وادار به توجیه خطاهای خود می‌شوند

جالب است بدانیداز میان  هر صدبار خطایی که اشخاص مرتکب می‌شوندبه‌ندرت می‌توان افرادی را یافت که برای بیش از یک خطا خود را سرزنش کنند،به عبارتبهتر کمتر کسانی هستند که از هر صد خطایی که انجام می‌دهند،بیشتر یکی از خطاها را قبولکنند و مستوجب سرزنش بدانند

انتقاد کردن اینخطر را هم دارد که به غرور گران‌بهای فرد لطمه وارد کند و حس مهم بودن آن‌ها را زیرسؤال ببرد که نتیجه‌ی آن انتقاد برانگیخته شدن احساس کینه و دشمنی است

نکته‌ی طلایی:

در هنگام معاشرتبا مردم باید این نکته را به یاد داشته باشیم که سروکارمان با افرادی نیست که منطقسرشان می‌شود بلکه با افرادی سروکار داریم که دارای احساسات،موجوداتی هستند دارای تعصباتو عقاید بی‌دلیل و محرکشان غرور و خودبینی است

به‌جای محکومکردن افراد بگذارید آن را بشناسیم و کشف کنیم چرا رفتارشان چنین است؟این کار بسیاربهتر و پرمنفعت‌تر از انتقاد کردن است

 فصل دوم :

درک راه سلوکبا دیگران یک راز بزرگ است

برای وادار کردنافراد به انجام کاری فقط یک‌راه وجود دارد:

در طرف مقابل،میلانجام آن کار را به وجود بیاوریم

فراموش نکنیدکه جز علاقه‌مند کردن افراد به انجام کارها راه دیگری وجود ندارد

تنها راه وادارکردن شما به انجام کاری که مورد رضایت من است،این است که آنچه را شما می‌خواهید دراختیارتان بگذارم یا به شما بدهم

عمیق‌ترین انگیزهدر نهاد آدمی میل به مهم بودن است

دکتر جان دیویی

به عبارت خودمانی‌ترهمه ما مایل هستیم که دیگران ما را مهم تلقی کنند و در میان سرها،سری به‌حساب آورند”

به گفته‌ی دیلکارنگی:

تردیدی ندارمکه اگر میل سوزان مهم بودن از همان آغاز در میان انسان‌ها و نیاکان ما وجود نداشت،توفیقاین تمدن چشمگیر و خیره‌کننده برای بشر حاصل نمی‌شد

میل سوزان مهمبودن است که شمارا وادار می‌کند که لباس‌های خوب بپوشید و اتومبیل آخرین‌مدل سوار شویدو از هوش بچه‌های خود برای دیگران تعریف کنید و فخر بفروشید این سکه‌ی میل مهم بودنروی دیگری هم دارد:

بازهم این میلسوزان مهم بودن است که برخی نوجوانان را به سمت کارهای خلاف و نادرست سوق می‌دهد تااز طریق این کارها مشهور شوند

اگر به من بگوییدکه چه چیزی در شما حس مهم بودن ایجاد می‌کند می‌توانم به شما بگویم کیستید و چیستید.

کم نیستند افرادیکه خود را به بیماری می‌زنند تا از طریق جلب همدردی و توجه دیگران احساس مهم تلقی شدنخود را کنند

با تعریف کردناز دیگران و تشویق آن‌ها می‌توانید آن‌ها را وادار به انجام کاری کنید که می‌خواهیداما اگر به خرده‌گیری و انتقاد بپردازید استعداد و تلاش را در کسانی که برای شما کارمی‌کنند می‌کشید

فرق تملق و تمجید

تملق مدح بی‌ارزشاست که واقعاً از ته دل نیست و همراه با صمیمیت نیست و مثل استفاده از پول تقلبی است

اما تمجید همراهبا صمیمیت است و از ته دل برمی‌آید و واقعی است، هنگام تمجید از کسی سخاوتمندانه ازاو تمجید کنید

فصل سوم

وقتی به شکارماهی می‌روید با خود طعمه ماهی می‌برید و بر سر قلاب کرم یا ملخ می‌زنید تا ماهی راشکار کنید،به ماهی چیزی می‌دهید که آن را دوست دارد

چرا در برخوردبا انسان‌ها این‌چنین برخورد نمی‌کنیم؟

چرا ما همیشهباید از چیزی که به آن احتیاج داریم یا دوست داریم حرف بزنیم؟

مگر نه این‌کهچنین عملی خودخواهانه و غیرمنطقی است؟

اگر می‌خواهیددیگران را متقاعد کنید که کاری که می‌خواهید را انجام دهند به خواسته‌ها و مسائل موردعلاقه‌یآن‌ها دقت کنید

مثلاً اگر می‌خواهیدپسرتان سیگار نکشد(این مسئله‌ی موردعلاقه‌ی شماست)او را نصیحت نکنید و که کاری که شمادوست دارید را انجام دهد بلکه او را با مثال‌هایی متقاعد کنید که کشیدن سیگار او رااز رسیدن به موارد موردعلاقه‌اش بازمی‌دارد، مثلاً بگوید سیگار کشیدن مانع موفقیت اودرزمینهٔ ی ورزش موردعلاقه‌اش می‌شود

نخست باید درطرف میل شدیدی ایجاد نمایید، آنکه می‌تواند این کار را بکند دنیا را طرفدار خود خواهدساخت و آن‌که نمی‌تواند،در تنهایی در جاده‌ی متروکی گام بر خواهد داشت

فصل چهارم

توصیه‌ای برایمورد استقبال قرار گرفتن

مردم نه به منعلاقه دارند و نه به شما،آن‌ها در طول شبانه‌روز به خودشان علاقه نشان می‌دهند،به‌عبارت‌دیگرانسان موجود خودخواهی است که از طریق ی خودخواهی او می‌توان به همه‌چیز دست‌یافتو محبتش را خرید و حتی وادارش کرد که فداکاری نشان دهد اگر سعی کنیم فقط مردم را تحتتأثیر قرار دهیم و آن‌ها وادار کنیم که به ما علاقه‌مند شوند هرگز دوستان صمیمی و واقعینخواهیم داشت،دوستان واقعی از این طریق به وجود نمی‌آیند.

برای داشتن دوستانواقعی باید مردم را از ته دل دوست داشت و به آن‌ها محبت واقعی کرد

برای محبوب قلب‌هاشدن می‌توانید تاریخ تولد افراد را در دفترچه‌ای یادداشت کنید و در روز تولد به آن‌هاپیام دهید

می‌توانید نامشانرا یاد بگیرید هر بار آن‌ها را بانامشان صدا کنید

بدون توقع بهمردم خدمت کنید

فصل پنجم

یک‌راه ساده برایجلب دوستی

همیشه لبخند بزنید

اعمال بلندتراز کلمات حرف می‌زنند و یک تبسم به‌طرف مقابل می‌گوید :”م دوستت دارم،از ملاقاتت خوشحالمو تو مرا خوشحال می‌کنی”

چار شواب یکیاز بزرگ‌ترین فعالان حوزه‌ی فولاد لبخندی عالی داشت

تمرین:

برای مدت یک هفتههرروز یک ساعت لبخند بزنید،بعد از یک هفته تغییرات را بررسی کنید

آیا تمایل بهلبخند زدن ندارید؟

اگر تمایل بهلبخند زدن ندارید به خود بقبولانید که باید لبخند بزنید و طوری رفتار کنید که انگارهمین حالا شاد و خوشحال هستید

آنچه شمارا خوشبختیا بدبخت می‌کند آن نیست که چه هستید یا چه دارید یا کیستید یا چه می‌کنید، بلکه طرزتفکر شماست

آبراهام لینکلنمی‌گوید:

افراد به هماناندازه احساس خوشبختی می‌کنند که تصمیم گرفته‌اند خوشبخت باشند

این ضرب‌المثلپینی می‌تواند تمام نکات را شرح دهد:

مردی که لبخندبر چهره ندارد نباید دکان باز کند

 

فصل ششم

نام افراد رابه خاطر بسپارید

به‌طورکلی افرادبه اسم خود بیش از هر اسم دیگری که در دنیا وجود دارد علاقه دارند

اشخاص به‌قدریبه اسم خود علاقه دارند که می‌کوشند به هر قیمت که شده  خود را جاودان سازند

 

فصل هفتم

 راه آسان مهارتیافتن در گفتگو

یکی از رازهایمهم مهارت یافتن در گفتگو و جلب دوستی افراد هنر گوش دادن صحیح است

 شنونده‌ی بسیارعالی باشید و وقتی طرف مقابل صحبت می‌کند با نشان دادن علاقه‌ی خود به صحبت‌های فردمحبت او را جلب کنید

علاقه‌ی شما بایدنسبت به صحبت‌های فرد مقابل واقعی باشد در غیر این صورت این مصنوعی بودن علاقه نتیجه‌یعکس می‌دهد

 کلام فرد مقابلرا قطع نکنید، کل‌کل نکنید  و او را عصبانینکنید

 چه رازی در یکمصاحبه‌ی بازرگانی موفقیت آمیز نهفته است؟

 رازی که در مصاحبه‌یموفقیت‌آمیز بازرگانی نهفته است توجه کامل به صحبت‌های فردی است که برای شما صحبت می‌کند

این‌یک راز خیلیمهم است

سؤالاتی بکنیدکه فرد مقابلتان با شور و  خوشحالی بتواند جوابشرا بدهد.باید طرف مقابل را تشویق کنید راجع به خودش و موفقیت‌هایش صحبت کند.

باید توجه داشتهباشید که مردم بیش از شما به خودشان اهمیت می‌دهند.

شنونده‌ی خوبیباشید و دیگران را تشویق کنید از خودشان صحبت کنند

فصل هشتم

جلب همکاری ودوستی افراد

شاه‌راه رسیدنبه قلب افراد آن است که انسان با طرف مقابل راجع به موضوعاتی که در نزد او بیش از همهمحبوب است صحبت کند

بنابراین اگرمی‌خواهید مردم‌دوستتان بدارند یک اصل مهم این است:

با آن‌ها دربارهآنچه آن‌ها به آن علاقه دارند صحبت کنید

فصل نهم

برای جلب دوستیو محبت مردم به آن‌ها از صمیم قلب خوبی کنید و همواره سعی کنید حرف دل‌نشینی به‌طرفمقابل بزنید که توجهش را جلب کند

مثلاً هموارهاز خود بپرسید چه چیزی در این فرد وجود دارد که واقعاً قابل‌تمجید و تحسین باشد کهمن به ستایش آن اقدام کنم؟

با خوبی کردنخود به دنبال منفعت شخصی نباشید

به این گفته‌یدیل کارنگی دقت کنید:

اگر خودپرستیتا آن درجه ما را پست و حقیر مرده باشد که از پراکندن اندکی شادی و دل‌خوشی بی خرجهم در پیرامون خود دریغ کنیم،چگونه انتظار داشته باشیم که دیگران چیزهایی را که نیازبه خرج کردن دارد را از ما دریغ نکنند؟

وقتی با اندکیتعریف از دیگران آن‌ها را شاد می‌کنیم و هزینه‌ای هم برای ما ندارد به چه دلیل از اینکار دریغ کنیم؟چرا باید از چنین عملی قصد استفاده بردن داشته باشیم که به خودمان اجازهبدهیم تا این سؤال را بر زبان بیاوریم:”از گفتن این موضوع چه نفعی عاید تو شد؟”

اگر واقعاً قصدو تصور و توقعی داریم وای به حالمان که دارای روان‌های حقیر و درعین‌حال بی‌ارزشی هستیمو حقمان است که در زندگی با شکست و ناکامی روبرو شویم و کسی هم به دادمان نرسد.

خلاصه‌ی ۶ طریقبرای جلب دوستی در كتاب آیین دوست یابی:

قاعده‌ی اول:بهسایر افراد علاقه‌مند گردید

قاعده‌ی دوم:لبخندبزنید

قاعده‌ی سوم:بهخاطر داشته باشید که دل یک فرد شیرین‌ترین و مهم‌ترین صدا در هر زمان است

قاعده‌ی چهارم:شنونده‌یخوبی باشید و دیگران را تشویق کنید راجع به خود صحبت کنند

قاعده‌ی پنجم:درباره‌یآنچه موردعلاقه‌ی طرف است صحبت کنید

قاعده‌ی ششم:کاریکنید طرف مقابل خود را مهم احساس کند و این کار را صمیمانه انجام دهید.

می توانیدمتن کامل این کتاب را از لینک زیر دانلود و مطالعه فرمائید

دانلودرایگان کتاب الکترونیکی آیین دوست‌یابی

آموزش نحوه ی انتقال ویژگی های یک متغیر به متغیر دیگر در نرم افزار SPSS

پژوهشگاه علمی دستور Count values یا شمارش تعداد انتخاب هر گزینه توسط یک فرد در SPSS

جلسه 1 آموزش مقدمات Spss

مهم ,افراد ,دیگران ,آن‌ها ,یک ,انجام ,است که ,مهم بودن ,را به ,او را ,خود را

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

●~ خاطرات پسـران اشـرافی ~● cioghoslintu دانلود تم پاورپوینت و قالب پاورپوینت diacritivil morlapana شمع فانتزی رومیزی هندوانه انار سیب کریستال فلزی کاکتوس عشق لاو love کابینت چوب و ممبران ارومیه آستارا نیوز riaremutcont tieranpinglest